Monday, June 25, 2012

80's Psychédélisme.



J'ai acheté cette chemise l'année dernière sur Etsy, lorsque j'étais encore dans mon délire "technicolor". Je ne l'ai jamais portée.
Ce matin, en ouvrant ma penderie, pensant "Mon Dieu, qu'est-ce que je vais bien pouvoir porter aujourd'hui ?", l'imprimé psychédélique de ce haut des années 80 jailli à mon visage, à demi enseveli sous des tonnes de blouses et chemises, dans mon tremblement de terre personnel.
"Allez, sautes sur mes épaules ma belle, aujourd'hui tu es de sortie", lui dis-je, en cherchant dans le même temps quelques des accessoires noirs à assortir avec.
Oh, oui, j'adore cette chemise psyché. Je n'en ai jamais vu un semblable. Elle est unique, bizarre, et j'aime quand un vêtement seulement illumine votre tenue. Vous n'avez pas besoin de porter des kilos de bijoux; non, portez seulement un t-shirt psyché, et le tour est joué.

I bought this shirt last year on Etsy, when I was in my "technicolor" period. And I never wear it.
This morning, when I opened my closet, thinking "What the hell would I wear today ?", the colorful print of this shirt from the 80s flashed to my eyes, almost entirely buried under tons of blouses, in my personal earthquake.
"Come on, jump on my shoulder honey shirt, you'll go out today", I said, while I was looking for black accesories to put with it.
Oh, I love this psyché shirt. I never saw another one like that. It's unic, weird, and I love when only one item makes all the outfit. You don't need to wear tons of bling-bling; no, only wear a psyché shirt.

Hat : H&M / Shirt : Etsy / Jacket : H&M / Shorts : Second Hand / Shoes : eBay

8 comments:

  1. Très joli ce look :)
    J'adore ta veste et ton top ♥

    http://we-are-oldschool.blogspot.fr

    Viens faire un tour :)

    XOXO

    ReplyDelete
  2. Forget the shirt - that jacket is totally rad! Love it!
    AhkaVintage.com

    ReplyDelete
  3. I love your socks and colourful shirt!

    natalie
    http://lucyandtherunaways.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey, thank you !
      I've just checked your blog; you're incredible !


      Noé.

      Delete
  4. Amazing combination, as always
    What a funky print on the shirt!
    Gorgeous, gorgeous, and very gorgeous :)

    ps: Thanks for your comments and for following!

    xx.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaaw thank you so much sweetie :-*

      Delete

Thanks for your comment ! Check back if you're looking for a reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...