Thursday, December 27, 2012

I'll gamble away my time.



Il y a bien longtemps que je voulais détenir un Dostoïevski.
Mon frère bien-aimé a réaliser mon souhait en m'offrant cette merveilleuse édition de Crime & Châtiment. Je suis pressée de l'entamer ! J'ai déjà trois livres en cours de lecture, mais qu'importe.
La Loire monte, déborde même, cette année nous allons être inondés. J'adore encore plus cette période de l'année, lorsque l'eau engloutit les chemins et les pavés qui se noient dans ces profondeurs gris-bleues.
Je me souviens quand j'étais petite, il y avait souvent des crues. C'était alors toute une histoire; les grandes aventures en bottes de caoutchouc pouvaient commencer. On avait de l'eau jusqu'aux mollets, on était heureux de pouvoir barboter dans cette eau glaciale et terreuse. Les petits plaisirs inexpliqués de l'enfance. C'était comme si nous affrontions les éléments; nous éprouvions cette espèce de joie de marcher dans cet immense fleuve dont nous ne mesurions pas le danger. Un défi que nous lui lancions de part notre taille infime, juste pour prouver "qu'on pouvait le faire".
J'espère d'ailleurs que vous avez passé un très bon Noël !
Bizarrement pour ma part, cette année ce n'était pas comme avant. Personne n'avait décoré sa maison, personne n'avait installé les légendaires décorations aux lampadaires de ma rue, et ma maison n'a pas abrité de sapin.
Croyez-vous que Noël a toujours la même importance qu'avant ?

______

* La chanson est de Beirut, qui est de loin mon groupe préféré. Je ne sais pas pourquoi je n'ai pas mis une de leur chanson avant; je pourrais toutes les écouter sans jamais m'en lasser. Il y a des chansons qui ne cesse de nous suivre et qui, à elles seules, transforment une situation simple en un moment d'exception.


It's been a while I wanted to own a Dostoïevski.
My beloved brother made my dream come true by offering me this beautiful edition of Crime & Punishment. I'm hurry to start to read it ! I'm currently reading three books, but one more would not be too much.
The Loire is overflowing, this year we will have an inundation. I love this period even more when the water eat the paths and the pavement which disappear in those blue-grey depths.
I remember when I was a child, there were floods really often. With our incredible imagination, it became a fantastic adventure in rubber boots. Water was on our mid-calf we were happy to play in this cold and muddy water. Strange pleasures of the youth. It was like we were fighting against this huge river, without conscious of the danger. We only wanted to prove that "we could do it".
I hope you had nice Christmas holidays !
Strangely for me, this Christmas was not like the past ones; nobody decorates his house, nobody put those famous christmas lights on the street lamps, and my house didn't host a Christmas tree.
Do you think that Christmas is still important to people ?

______

* The song is from one of my favourite band, Beirut. I wonder why I haven't put one of them song before; I could listen to it without being bored. There are some songs that never stop to follow you; this moment when you’re in a simple situation which turns exeptional because you hear “your song”.


Sweater : Thrift store / Black skirt : H&M / Shoes : Topshop / Backpack : Mom's / Beret : My cousin's

12 comments:

  1. amazing outfit!!

    www.adelajdainsp.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Aww I love Beirut! And your outfit, those socks are awesome paired with that sweater!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Annika ! :)
      Yay I'm glad you know Beirut, there are super awesome ! I wish I could see them playing in live at least once in my life.

      Delete
  3. very nice outfit! I particulary like the sweater :)

    ReplyDelete
  4. BONNE ANNÉE À TOI ET TRÈS BONNES LECTURES ET LOOKS POUR 2013 ♥♥♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merciiii !! Très bonne année à toi aussi Erika !
      Tout plein de bonnes choses, j'espère que 2013 sera une année placée sous les meilleures auspices pour toi et ton petit commerce !
      ♥♥♥

      Delete
  5. Wow. Thrilled I found your blog. You seem to be well aware of your own style and it's eclectic and beautiful! Can't wait to see what's next!

    ashley

    www.thephotogramps.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heey thank you so much Ashley !
      I have to say I really like your style too :-*

      Delete
  6. great taste in music+ cool style ! xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you ! I think music is as important as clothing... and even more ;)

      Delete

Thanks for your comment ! Check back if you're looking for a reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...